Balkongsäsong

Om en massa chili, och kanske lite annat.

Nykomling

Publicerad 2015-04-12 10:20:47 i Allmänt,

Häromdagen flyttade det in en ny kompis till vår växtfamilj. En fikonplanta!

En kollega till mig undrade om jag var intresserade av en sådan, då han hade tre stycken men bara ville ha kvar en. Jag sa såklart ja direkt, och i fredags fick jag den. Tydligen så hade kollegan i fråga tagit med kvistar hem från Rhodos för några år sedan och sedan planterat dem. Den har aldrig varit nära att bära frukt, och jag vet inte ens om den kan få frukt i våra förhållanden när den härstammar från Medelhavet. Men tycker det ändå känns roligt med något helt nytt!

Kollegan marknadsförde den som en väldigt ful planta, men det vet jag inte om jag tycker. Jag gillar den. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela