Balkongsäsong

Om en massa chili, och kanske lite annat.

Gurkorna

Publicerad 2015-04-12 18:27:17 i Allmänt,

Jag har ju berättat lite om mina betänkligheter med att odla gurka, då all research jag gjort mest har gett intrycket att de är väldigt krångliga och svåra att ha och göra med. 

Trots denna dystra bild så gav jag ju mig i år ändå på att odla gurka för första gången, och det blev två olika sorter Baby och Iznik utifall att någon av dem inte skulle vilja vara med. Vi har två plantor av varje sort, men tanken är ju sedan att en av varje ska få vara kvar och växa på balkongen i sommar.

Än så länge har de hur som helst varit två mycket trevliga bekantskaper. De grodde verkligen hur snabbt som helst! Tog inte ens två dagar innan de var uppe, och alla frön grodde dessutom. Sedan hände väl inte så himla mycket, utan det var mest bara en ranglig stängel. 

Men nu! Nu jäklar är det fart på dem. Har inte några som helst bekymmer med dem ännu, men det hinner väl dyka upp med tiden... :p Men åh vad roligt det skulle vara om vi lyckades. Ser verkligen fram emot att kunna göra en riktigt högklassig balkongsallad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela