Balkongsäsong

Om en massa chili, och kanske lite annat.

Göteborgshelg

Publicerad 2015-04-19 15:13:04 i Allmänt,

Även om denna blogg i första hand är tänkt som en odlingsdagbok, så har jag även en liten tanke om att låta den vara en dokumentation om livets goda stunder i allmänhet. Att vid lite jobbigare tider kunna gå hit och se att livet generellt sett är en väldigt fin uppfinning.

Detta inlägg blir just ett sådant där "carpe diem"-inlägg, skrivandes från 1:a klass på ett snabbtåg på väg hem från Göteborg. Har tillbringat helgen där hos min syster, och det har varit en helg som gett mycket energi och vårkänslor!
En helg med bland annat mängder av god mat, drinkar, rosé i vårsolen och äventyrsgolf.









Viss odlingskoppling hade helgen också! Vi strosade runt en hel del, bland annat tog vi en sväng förbi trädgårdsföreningen och kikade på alla roliga växter där. Det mest intressanta för egen del, i och med mitt nyförvärv som jag tidigare berättat om, var såklart de två fikonträden. Ett som var oerhört mycket större än vår egen planta, men också en mindre som hade flera frukter!

Har läst att medelhavsfikon inte kan få frukt på våra breddgrader då de är beroende av en väldigt specifik typ av stekel för pollineringen, men för denna verkade det fungera iaf. Roligt också att plantan inte är så enormt mycket större än vår och ändå hade hyfsat med fikon. Jaja, jag ska inte ha allt för höga förhoppningar om vår planta men nog skulle det vara grymt roligt att få ett fikon någon gång.



Hur som helst, helgen var väldigt fin och nu sitter jag här på tåget och bara försöker koppla av och njuta av tillvaron.  Livet känns i allmänhet väldigt ljust just nu, och jag har stora förhoppningar om framtiden. Hoppas på att kunna berätta mer om det någon gång framöver.
Helt klart är iaf att 2015 så här långt helt och hållet kickar 2014:s rumpa vad gäller mitt mående och min livskvalitet. Det är som natt och dag, och om saker och ting går som jag hoppas så kommer det förhoppningsvis också bara bli bättre och bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela